Tillväxten drivs av samarbeten med befintliga och nya kunder. Flera av dem är stora e-handelsaktörer i Norden, som Royal Design och Byggmax Group, där man fördjupat samarbetet under året för att utveckla nya tjänster och funktioner.

Tillsammans med Byggmax Group har vi bland annat kunnat förbättra vår checkout för att ge slutkunderna möjlighet att välja bland olika leveransalternativ. Vi utvecklar hela tiden nya funktioner utifrån kundernas behov, vilket har blivit vårt signum och kommer till stor nytta även för våra övriga kunder, oavsett bransch och storlek, säger Mikael Anstrin, General Manager Walley.

Walley är en del av den börsnoterade banken Collector som erbjuder finansiella tjänster för både företag och privatpersoner. Nu väljer man att satsa ytterligare på området betallösningar för att stärka sin position där. Under hösten kommer flera förbättringar och nyheter att nå marknaden, bland annat lanseringen av en ny Merchant hub, som underlättar administration, order- och fakturahantering för drygt 600 handlare. Tidigare i år ingicks även ett samarbete med Swish och de nordiska motsvarigheterna Vipps och MobilePay som nu är helt integrerade i Walley checkout.


"Vi har sett en mycket positiv impact från de tre etablerade mobila betalsätten, vilket ytterligare stärker vår position mot att bli den ledande betalleverantören i Norden"

Mikael Anstrin, General Manager Walley

 

Vad gäller marknadsandelar är Walley bland topp tre av leverantörer inom betallösningar i Sverige, Norge och Finland. Den svenska marknaden står för den största volymen men tillväxten är stark i alla tre länder. I Finland är man sedan länge etablerad som marknadsledande och har partnerskap med aktörer som Paytrail, KESKO, S-Group, Stockmann, och Terveystalo. Även i Norge ser man stora möjligheter att växa. Senast i raden är en B2B-betallösning för en av Norges ledande hemelektronikkedjor Power, ytterligare ett kvitto på att Walley har ett starkt erbjudande för både B2C och B2B.