Topformula ser ökad konvertering Integrerad leveransmodul från Walley
När e-handelsföretaget Topformula utökade sin kassalösning med fler leveransalternativ lyftes kundupplevelsen markant. Leveransmodulen är en ny integrerad del i Walley Checkout, som Topformula varit först ut med att implementera. “Vi ser en klar ökning i både kundnöjdhet och konvertering”, säger Fredric Boson, CEO på Topformula.
Relevanta leveranssätt viktigt för konverteringen
Topformula är ett av de ledande bolagen i Sverige inom utveckling och produktion av kosttillskott. För e-handlare är konverteringsoptimering ett uttalat mål och inte sällan är erbjudandet av relevanta leveranssätt en viktig komponent i det. Topformula var så gott som klara med en egen lösning, men valde att inte lansera och istället koppla på Walleys leveransmodul:
– Att erbjuda ett brett utbud av relevanta leveransalternativ behövs för att skapa en positiv kundupplevelse och vi såg ett behov hos våra kunder att kunna välja fritt. Vår egen lösning var klar och vi var redo att gå live, men vi fastnade i buggar när vi skulle knyta samman alla system.
" Walleys leveransmodul löste behovet genom att knyta samman Topformulas leveransalternativ, identifiering och betalning i checkoutflödet".
När vi fick se Walleys lösning med en färdig integration till nShift, valde vi att helt skippa vår egen och implementera Walleys helhetslösning istället, säger Fredric Boson, CEO på Topformula.
Walleys leveransmodul löste behovet genom att knyta samman Topformulas leveransalternativ, identifiering och betalning i checkoutflödet, vilket görs med hjälp av en direkt integrering mot nShift. Redan vid lansering märks positiva effekter i form av ökning i konvertering, kundnöjdhet och färre avhopp i kassan.