15 % ökning i kundnöjdhet med smidig betalning i app

En av de viktigaste fördelarna med Walleys app är att kunderna kan betala enkelt och smidigt. Som helhet ger appen en ökad kundnöjdhet med 15%.

– Vem vill hålla på och mata in siffror manuellt i internetbanken när fakturor kan betalas snabbare och smidigare i app? Vi är stolta över att kunna erbjuda en app där dina kunder kan betala direkt i appen, numera oavsett marknad. När dina kunder använder Walley-appen är de mer nöjda kring sin efterköpupplevelse. Den ökade kundnöjdheten kan ni nu räkna med inte bara i Sverige men även i Norge och Finland, säger Kristoffer Dahlström, Product Manager Afterpurchase, Walley.

10 % minskad support med smart självbetjäning

Förutom nöjdare kunder kan självbetjäningsfunktionerna i Walleys app minska manuell supporthantering från er sida med 10 procent.

– Bland annat kan era kunder i såväl Sverige som i Norge och Finland förlänga betaltiden, delbetala och pausa fakturan för returer enkelt och smidigt i vår app. Då minskar kontakterna till er kundtjänst - en riktig win-win för både kunden och er, säger Kristoffer Dahlström.

Bättre köpupplevelse ger fler återkommande köp

Sannolikheten att göra återkommande köp inom 90 dagar har visats vara 25 % högre för kunder som använder Walleys app.

– Idag måste kundresan vara i framkant hela vägen från början av köpupplevelsen tills dess att köpet är betalt, oavsett marknad. När kunden får en bättre köpupplevelse så leder detta till mer återkommande köp - någonting som är A och O nu när det har blivit allt tuffare konkurrens om nya kunder, säger Kristoffer Dahlström.

Walley-appen: Flera marknader - samma fördelar

  • 25 % högre sannolikhet till återkommande köp inom 90 dagar
  • 10 % minskning i manuell supporthantering från er sida
  • 15 % högre kundnöjdhet (Customer Happiness Score)