Höga krav på anpassningsbar betalningsprocess

Skånska Byggvaror är ett av de ledande byggvaruföretagen i Norden, med fokus på uterum, växthus, stugor, fönster, dörrar och förvaring. Företaget har idag försäljning både i butik och online och kunderna kan dessutom ringa in sina beställningar. Med en så pass stor och varierande kundgrupp ställer det givetvis höga krav på en anpassningsbar betalningsprocess i alla kanaler. Något som Walley lyckats lösa genom teknisk expertis och förståelse för branschen.

Genom att byta till Walley kan Skånska Byggvaror nu även erbjuda sina kunder fler och mer relevanta betalsätt, både i B2C- och B2B-segementen.


– Med Walley får vi en partner som hanterar alla våra försäljningskanaler med en checkout som kommer förenkla mycket för våra kunder. Med nya och förbättrade integrationer kommer vi minska vår administration och frigöra resurser för att stärka våra kundrelationer, säger Jonas Rylander, CTO på Skånska byggvaror.

Samtidigt förbättras möjligheterna för byggvaruföretaget att synas och kommunicera med kunderna under efterköpsupplevelsen.

– Vi ser fram emot att tillsammans med Skånska Byggvaror förbättra köpupplevelsen i deras olika kanaler. Genom att samla data från alla försäljningskanaler skapas fler insikter, vilket både kan öka försäljningen och stärka kundrelationerna, säger Mikael Anstrin, General Manager på Walley.