Norska Bohus hittar hem
Norges största möbel- och heminredningskedja Bohus väljer Walley som ny checkout-partner och satsar på att effektivisera kundernas betalupplevelse.
Med en omsättning på över 3 miljarder via sina 66 varuhus och e-handel vill man uppfylla kundernas ökade krav på en smidigare kundresa i samtliga delar av sin affär.
Det nya samarbetet innebär att Bohus-gruppen kommer byta till Walleys betallösning, som först kommer lanseras i varuhusen för att på sikt utvecklas till en fullskalig omnikanallösning.
– Vi ser fram emot att samarbeta med Walley för att kunna möta våra kunders högt ställda förväntan på smidiga och trygga betallösningar, oavsett om de handlar online eller i våra varuhus, säger Magnus Frantzen, CFO på Bohus.
Bohus och deras välkända varumärke blir därmed sist ut i raden av norska handlare att välja Walley som ny strategisk samarbetspartner. Partnerskapet med Walley är en del av Bohus pågående satsning för att förbättra sin checkout- och kundupplevelse.
– Vi ser fram emot att rulla ut samarbetet med Bohus, där fokus ligger på att förbättra kundupplevelsen i alla kanaler och stärka deras populära lojalitetsprogram Bo:klubben, säger Josef Bosaeus, Nordic Head of Sales.
Om Bohus
Bohus startade som Samarbeidende Møbelhandlere AS 1976 av 14 möbelhandlare och är idag Norges största rikstäckande möbel- och inredningskedja. De har 66 varuhus från Kirkenes i norr till Kristiansand i söder och har en årlig omsättning på över 3 miljarder kronor, inklusive e-handel. Bohus expanderar och har under det senaste året etablerat tre nya varuhus och fler är under planering.