Konverteringen gick upp vid bytet till Walley
När online-apoteket MEDS bytte betalaktör gjordes en grundlig utvärdering av flera leverantörer. Ett seniort tekniskt integrationsteam, tydlig dokumentation och ett löfte om stadig konvertering gjorde att valet föll på oss.
– Strular betalningen havererar hela affären. Därför värderade vi Walleys tekniska aspekter högt, säger Adham Shawwaf, CTO på MEDS.
Vill ni också optimera kundresan och öka konverteringen?
Fyll i dina uppgifter nedan så återkommer vi till dig inom kort!
För ett par år sedan bestämde sig online-apoteket MEDS för att byta betalaktör. De var egentligen inte särskilt missnöjda med sin förra leverantör, men ville utvärdera för att se om det kunde bli ännu bättre. Fem betalaktörer utvärderades innan valet föll på oss.
– Walley hade allt väldigt väldokumenterat och vi fick tydliga svar på de frågor vi hade. Vi värderade också de tekniska aspekterna högt. Vi vet att om betalningarna strular så havererar hela affären. Det är jätteviktigt att det tekniska fungerar hela tiden, säger Adham Shawwaf.
MEDS hade också en gedigen kravlista som vi var tvungna att uppfylla.
– De behövde ha en hög SLA. Men framför allt var det väldigt viktigt för oss att Walley hade ett duktigt tekniskt integrationsteam som kunde svara upp mot våra krav. Att de hade det stack ut lite extra jämfört med de andra leverantörerna som vi utvärderade.
Nära samarbete mellan MEDS och Walleys experter
I alla nya samarbeten som Walley går in i fokuserar vi på att hjälpa kunden på bästa sätt i alla steg, och vi tillhandahåller ett erfaret integrationsteam som arbetar nära kund under hela uppstartsprocessen, men också efteråt.
– Det kan vara att vi har gemensamma Slack-kanaler där våra utvecklingsteam jobbar nära kunden. Vi tror att en öppen och transparent kommunikation leder till bättre lösningar, berättar David Hägg, Head of Development på Walley.
I fall där det görs anpassningar i vår produkt, etableras ett ännu närmre samarbete. Så var fallet med MEDS.
– Ibland är det vissa saker i kundens arbetsflöden och verktyg som inte helt matchar vår produkt. Då försöker vi förstå problemet och kommer sedan på en lösning tillsammans med kunden, men som samtidigt passar in i våra produkter.
Ökad konvertering
Många kunder är oroliga när de står inför stora affärskritiska beslut – byte av betalaktör är ett sådant, och det man ofta oroar sig för är att konverteringen ska gå ner. För att eliminera oro och problem redan från start har Walley avstämningar med relevanta stakeholders för att få förståelse för helheten och deras nuvarande utmaningar.
– Vi har gjort flera A/B-tester vid byten där man tydligt ser att konvertering bibehålls eller till och med ökar i vissa fall. Datat för dessa A/B-tester gör oss trygga med vår lösning, och såklart även för den som byter, säger David Hägg.
Orosmoln runt konverteringen skingrade våra erfarna utvecklare fort.
– Det är en stor förändring att byta betalaktör, och som handlare är man alltid lite orolig för konverteringen. Det finns en gammal sanning om att konverteringen går ner vid ett byte, men det gjorde den inte – den gick till och med upp, säger Adham Shawwaf.